سه شنبه 11 اردیبهشت سال 1403 مصادف با 30 / 4 / 2024
مرکز امور مشاوران قزوین

گروه خبری : اخبار مرکز

مجمع عمومی سالانه مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین برگزار شد

مجمع عمومی سالانه مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین با حضور اعضا و کارآموزان، نمایندگان ستاد مرکزی و اعضای هیات مدیره مرکز سه شنبه 16 آبان در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین این مجمع که برای اولین بار در سطح کشور و استان برگزار می شد با دستور «استماع و بررسی گزارش هيأت مديره در خصوص عملكرد هیأت مدیره مرکز استان قزوین»، «استماع گزارش بازرسان»، «بررسی و تصویب صورت‌های مالی سالیانه مرکز استان قزوین» و «بررسی و تصویب برنامه و خط مشی مرکز استان قزوین به پیشنهاد هیأت مدیره» برگزار گردید.

در آغاز این نشست بازرسان مرکز به عنوان رییس و نایب رییس مجمع نسبت به تشکیل هیات رییسه شامل یک دبیر و سه ناظر از میان اعضا به انتخاب اکثریت اقدام نمودند.

در ادامه دکتر محمد نویسنده، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین و عضو شورای عالی وکلای کشور ضمن خیرمقدم به اعضا و تقدیر از مشارکت آنان در مجمع عمومی به بیان گزارش عملکرد این نهاد پرداخت.  وی بیان کرد: در حال حاضر۴۲۷وکیل پایه یک و ۲۶۱کارآموز در پنج شهرستان و ۱۹حوزه قضایی در حال خدمت رسانی هستند.

نویسنده تصریح کرد: برگزاری دو دوره آزمون با همکاری دانشگاه‌های آزاد و بین المللی، انجام آزمون احراز صلاحیت ورودی سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱استان‌های البرز، زنجان و قزوین با حضور اساتید مجرب و قضات و وکلای با سابقه از جمله فعالیت های این مرکز می باشد.

وی گفت: برگزاری سمینار کارآموزان سال‌های ۱۳۹۹و ۱۴۰۰و برپایی ۱۵۰سمینار، آیین تحلیف کارآموزان ورودی سال ۱۴۰۰و اعطای پروانه وکالت پایه یک به کارآموزان سال ۹۸از دیگر اقدامات این مرکز است.

نویسنده بیان کرد: برگزاری ۵نوبت آزمون اختبار برای ۱۲۰نفر از کارآموزان و پذیرش نهایی، تشکیل پرونده  و معرفی بیش از  ۲۰۰نفر از کارآموزان به محاکم تیز توسط مرکز وکلا انجام شده است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین یادآور شد: برگزاری چهار همایش علمی با موضوع دعاوی پرکاربرد تجاری، نقش اسناد بین الملل حقوق بشر آرای قضایی و لوایح، چالش های قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 در حوزه حدود، قصاص و دیات و بررسی قانون اصلاحی مصوب ۱۴۰۲دیوان عدالت اداری و دلایل نقض آرا کمیسیون ماده ۱۰۰قانون شهرداری در دیوان عدالت اداری نیز از دیگر اقدامات هیات دیره در دوره جدید فعالیت آن است.

وی گفت: برگزاری بالغ بر 70 نشست های علمی با عنوان «دوشنبه های حقوقی» به صورت منظم با مشارکت وکلا و کارآموزان مرکز و دعوت از صاحبنظران برجسته علم حقوق اعم از اعضای هیات علمی، قضات، وکلای مجرب و صاحبنظران علم ارتباطات، روانشناسی و ... در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ، دادگاه مجازی، پرونده خوانی و نقد رای و نقد و بررسی فیلم مستند از اقدامات شاخص مرکز در حوزه آموزش است.

نویسنده درباره خدمات این مرکز در زمینه ارشاد و معاضدت قضایی گفت: ارائه مشاوره حقوقی رایگان در قالب سامانه تلفنی 129 و حضور در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در 18 ماهه اخیر به میزان بیش از 30 هزار مورد در راستای عمل به ماموریت سازمانی مرکز در سطح استان قزوین صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین ارائه خدمات وکالت تسخیری و معاضدت به ۲۵۰نفر و راه اندازی میز حقوقی خدمت در اماکن  عمومی، بهزیستی و دادگستری و صدور چندین مورد پروانه وکالت اتفاقی از دیگر خدمات این مرکز است‌

این وکیل بیان کرد: در زمینه احیای حقوق عامه اقدام لازم صورت گرفته و تشکیل جلسه در ۳۲مسجد و ارائه مشاوره به ۴۰۰متقاضی در ۴۰نشست و ترویج فرهنگ میانجیگری و احیای حقوق عامه با برپایی همایش عدالت ترمیمی از دیگر کارهای انجام شده است.

وی افزود: در امور فرهنگی هم نشست بانوی مهر در روز زن و تجلیل از بانوان وکیل, عقد قرارداد با سالن‌های ورزشی و استخرها، برگزاری مسابقات ورزشی و شرکت در المپیادهای ورزشی، گلگشت در الموت و قشم و نمایشگاه کتاب تهران، همایش پیاده روی خانوادگی، تامین بیمه تامین برای 90 نفر، برگزاری دو دوره سوگواره عکس عاشورایی و اعطای بالغ بر 55میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به بیست تن از متقاضیان از جمله کارهای فرهنگی و رفاهی این‌مرکز است.

نویسنده گفت: کمک به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای ۱۰۰نفر از وکلا و تکمیل فرایند دریافت پروانه و خدمات به ۲۵۰نفر و دو نشست تخصصی در خصوص تکلیف مالیاتی و نشست هم اندیشی و پاسخ به اعضا، برگزار نشست خبری و مصاحبه مطبوعاتی و انتشار خبر‌ در رسانه ها و راه اندازی سایت اینترنتی مرکز از مهمترین اقدامات مرکز وکلای قوه قضائیه در استان است.

طالبی، مدیر امور استان های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد مرکز وکلای استان قزوین بر تداوم فعالیت های این نهاد درچارچوب قانون و تلاش برای توسعه کمی و کیفی فعالیت های آن تاکید کرد.

در ادامه این نشست، حسین درستکار، عضو هیات مدیره و مدیر مالی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین به تشریح صورت های مالی و عملکرد مرکز در این زمینه پرداخت. وی با تاکید بر ضرورت تامین ساختمان اداری متناسب با شان مرکز وکلا و اعضای آن در استان خواهان مشارکت اعضا در تامین بودجه مورد نیاز در این زمینه شد.

ایمان کاظمی، بازرس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین نیز با اشاره به اقدامات هیات مدیره جدید مرکز از التزام آنان به قوانین و مقررات در طول دوره فعالیت و شفافیت در عملکردها و همچنین توانمندی پرسنل اداری مرکز تقدیر کرد.

در بخش پایانی مجمع عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین نیز برنامه های این نهاد در سال آتی در حوزه های مختلف کارآموزی، آموزش و پژوهش، معاضدت، فرهنگی، رفاهی، ورزشی، اداری و مالی و ... به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مجمع عمومی سالیانه مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین با تصویب صورت های مالی سال 1401 و برنامه و خظ مشی فعالیت های این نهاد در سال آتی به فعالیت خود پایان داد.

 

مجموع تعداد نظرات : 0تاریخ درج : 1402/08/17ساعت درج : 15:08:00نویسنده : روابط عمومی مرکز

دیدگاه خود را ارسال کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
refresh
* متن نظر