سه شنبه 11 اردیبهشت سال 1403 مصادف با 30 / 4 / 2024
مرکز امور مشاوران قزوین

گروه خبری : اخبار مرکز

فضلی: داشتن تقوا، پایبندی به قانون و رعایت شئونات اخلاقی و ارزشها عامل موفقیت وکیل است

معاون بازرسی و امور استانهای مرکز وکلا، کارسناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: کارآموزان وکالت و وکلا برای موفقیت در کار تحقق عدالت قضایی و احقاق حق مردم بایستی ضمن داشتن تقوا و پایبندی به قانون، رعایت شئونات اخلاقی و دینی و ارزشها به دانش روز هم مسلح شوند.

به گزارش روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین، آیین تحلیف کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۱ این مرکز روز شنبه با حضور امیر حسین فضلی معاون بازرسی و امور استانهای مرکز وکلا، کارسناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، عبدالکریم کلهر معاون توسعه و منابع انسانی دادگستری استان قزوین و محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.  

امیر حسین فضلی در مراسم تحلیف گفت: مرکز وکلا امروز به درخت تنومندی تبدیل شده و جایگاه‌ ارزشمندی پیدا کرده که مرهون تلاش و جدیت مدیران ستادی و همکاران استان هاست.

وی افرود: در دوره توسعه مرکز وکلا شاهد فعالیت چشمگیری بودیم که موجب ارتقای جایگاه مرکز و شان وکلا شده و این روند باید تداوم یابد.

 فضلی تصریح کرد: در دوره توسعه مرکز وکلا به آموزش توجه جدی شده و نگاهمان به افق های دوردست بوده و تاکید ریاست قوه موجب شد واحد تحقیق و پژوهش نیز تشکیل شود و امروز در۳۱ استان و ۶۲ مرکز هیئت‌مدیره توانسته ایم کارگاه های آموزشی برگزار کنیم که درقزوین دوشنبه های حقوقی تعریف شده است.  

وی افزود: برپایی همایش تبیین اندیشه های حقوقی حضرت امام و ارائه خدمات حقوقی، تقویت دوره معاضدت و مشاوره حقوقی و برپایی میز خدمت و پاسخگویی تلفنی با شماره ۱۲۹ و طرح یکشنبه های حقوقی هم در توانمند سازی نیروها پیش بینی شده که وکلا در مساجد حضور یافته و مشکلات حقوقی مردم را بررسی می کنند.  

فضلی تصریح کرد: به کارآموزان توصیه می کنیم بعد از دریافت پروانه وکالت این نشست‌ها را جدی بگیرید و بدانید رویکرد مرکز صیانت و حمایت از وکلاست و از اعضای خود پشتیبانی لازم صورت می گیرد.

این مسئول یادآورشد: برای توسعه فعالیتهای مرکز وکلا و تقویت جایگاه آن به همکاری همه وکلا در مراکز استانها نیازمندیم تا فعالیتها شتاب گیرد.  

 فضلی در ادامه اظهارداشت: آمروز شما سوگند یاد می کنید تا برای احقاق حق مردم وارد این حرفه مهم شوید لذا اگر می خواهید ثابت قدم و ماندگارباشید حتما بایستی تقوا را رعایت کنید، به قانون پایبند باشید، شئونات و ضوابط اداری و شرعی را رعایت کنید و به اصول و ارزش‌ها احترام بگذارید.  

وی افزود: توصیه می کنیم همواره مطالعه مستمر داشته باشید و علم خود را به روز کنید و شنونده خوبی برای موکلین خود باشید و آنها را درست راهنمایی کنید و واقعیت‌ها را بگویید و برای حق وکالت بیشتر هرگز وعده غیر واقعی ندهید و از تجربه وکلای باسابقه و خوشنام هم استفاده کنید.  

معاون بازرسی و امور استانهای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه یادآورشد: با احترام به ارکان قضایی پرونده و هیئت مدیره و سایر عوامل در دفاع خود مهارت کلامی داشته باشید و در دفاعیات از واژه قابل فهم استفاده کنید و مراقب باشید پوشش و ظاهرتان بیانگر شان و جایگاه وکالت باشد

فضلی همچنین به وکلا توصیه کرد مراقب فضای مجازی باشند و در موضوعاتی که مرتبط با امور حقوقی نیست ورود نکنند.

وی بیان کرد: رویکرد مرکز وکلا و نهادهای نظارتی صیانت از جایگاه وکیل است تا شما در مسیر عدالت قضایی گام بردارید.

در پایان این مراسم ۱۲۰ تن از کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۱ دراستان قزوین مراسم تحلیف را بجای آوردند.

مجموع تعداد نظرات : 0تاریخ درج : 1402/07/24ساعت درج : 08:36:00نویسنده : روابط عمومی مرکز

دیدگاه خود را ارسال کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
refresh
* متن نظر