سه شنبه 11 اردیبهشت سال 1403 مصادف با 30 / 4 / 2024
مرکز امور مشاوران قزوین

گروه خبری : اخبار مرکز

نویسنده: دستاوردهای مرکز وکلای قزوین در 18ماهه اخیر درخشان است

آیین تحلیف کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۱مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین روز شنبه با حضور امیر حسین فضلی، معاون بازرسی و امور استان های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و عبدالکریم کلهر معاون توسعه و منابع انسانی دادگستری استان قزوین صبح شنبه 22مهر در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

دکتر محمد نویسنده، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین در این مراسم گفت: شما کارآموزان از امروز با تحلیف بعنوان وکیل وظیفه دارید برای احقاق حق مردم و اجرای عدالت تلاش کنید.

وی بیان کرد: در حال حاضر۴۲۷وکیل پایه یک و ۲۶۱کارآموز در پنج شهرستان و ۱۹حوزه قضایی در حال خدمت رسانی هستند.

نویسنده تصریح کرد: برگزاری دو دوره آزمون با همکاری دانشگاه‌های آزاد و بین المللی، انجام آزمون احراز صلاحیت ورودی سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱استان‌های البرز، زنجان و قزوین با حضور اساتید مجرب و قضات و وکلای با سابقه و بیش از ۱۱هزار و ۳۰۰نفر ساعت آموزش از اقدامات انجام شده است.

وی گفت: برگزاری سمینار کارآموزان سال‌های ۱۳۹۹و ۱۴۰۰و برپایی ۱۵۰سمینار، آیین تحلیف کارآموزان ورودی سال ۱۴۰۰و اعطای پروانه وکالت پایه یک به کارآموزان سال ۹۸از دیگر اقدامات این مرکز است.

نویسنده بیان کرد: برگزاری ۵نوبت آزمون اختبار برای ۱۲۰نفر از کارآموزان و پذیرش نهایی، تشکیل پرونده  و معرفی بیش از  ۲۰۰نفر از کارآموزان به محاکم تیز توسط مرکز وکلا انجام شده است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین یادآور شد: برگزاری چهار همایش علمی با موضوع دعاوی پرکاربرد تجاری، نقش اسناد بین الملل حقوق بشر آرای قضایی و لوایح، چالش های قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 در حوزه حدود، قصاص و دیات و بررسی قانون اصلاحی مصوب ۱۴۰۲دیوان عدالت اداری و دلایل نقض آرا کمیسیون ماده ۱۰۰قانون شهرداری در دیوان عدالت اداری نیز از دیگر اقدامات هیات دیره در دوره جدید فعالیت آن است.

وی گفت: برگزاری بالغ بر 40 نشست های علمی با عنوان «دوشنبه های حقوقی» به صورت منظم با مشارکت وکلا و کارآموزان مرکز و دعوت از صاحبنظران برجسته علم حقوق اعم از اعضای هیات علمی، قضات، وکلای مجرب و صاحبنظران علم ارتباطات، روانشناسی و ... به میزان بالغ بر 12 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ، دادگاه مجازی، پرونده خوانی و نقد رای و نقد و بررسی فیلم مستند از اقدامات شاخص مرکز در حوزه آموزش است.

نویسنده درباره خدمات این مرکز در زمینه ارشاد و معاضدت قضایی گفت: ارائه مشاوره حقوقی رایگان در قالب سامانه تلفنی 129 و حضور در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در 18 ماهه اخیر به میزان بیش از 30 هزار مورد در راستای عمل به ماموریت سازمانی مرکز در سطح استان قزوین صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین ارائه خدمات وکالت تسخیری و معاضدت به ۲۵۰نفر و راه اندازی میز حقوقی خدمت در اماکن  عمومی، بهزیستی و دادگستری و صدور چندین مورد پروانه وکالت اتفاقی از دیگر خدمات این مرکز است‌

این وکیل بیان کرد: در زمینه احیای حقوق عامه اقدام لازم صورت گرفته و تشکیل جلسه در ۳۲مسجد و ارائه مشاوره به ۴۰۰متقاضی در ۴۰نشست و ترویج فرهنگ میانجیگری و احیای حقوق عامه با برپایی همایش عدالت ترمیمی از دیگر کارهای انجام شده است.

وی افزود: در امور فرهنگی هم نشست بانوی مهر در روز زن و تجلیل از بانوان وکیل, عقد قرارداد با سالن‌های ورزشی و استخرها، برگزاری مسابقات ورزشی و شرکت در المپیادهای ورزشی، گلگشت در الموت و قشم و نمایشگاه کتاب تهران، همایش پیاده روی خانوادگی، تامین بیمه تامین برای 90 نفر، برگزاری دو دوره سوگواره عکس عاشورایی و اعطای بالغ بر 55میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به بیست تن از متقاضیان از جمله کارهای فرهنگی و رفاهی این‌مرکز است.

نویسنده گفت: کمک به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای ۱۰۰نفر از وکلا و تکمیل فرایند دریافت پروانه و خدمات به ۲۵۰نفر و دو نشست تخصصی در خصوص تکلیف مالیاتی و نشست هم اندیشی و پاسخ به اعضا، برگزار نشست خبری و مصاحبه مطبوعاتی و انتشار خبر‌ در رسانه ها و راه اندازی سایت اینترنتی مرکز از مهمترین اقدامات مرکز وکلای قوه قضائیه در استان است.

در پایان این مراسم ۱۲۰ تن از کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۱ دراستان قزوین مراسم تحلیف را بجای آوردند.

مجموع تعداد نظرات : 0تاریخ درج : 1402/07/24ساعت درج : 08:33:00نویسنده : روابط عمومی مرکز

دیدگاه خود را ارسال کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
refresh
* متن نظر