پنج شنبه 13 اردیبهشت سال 1403 مصادف با 2 / 5 / 2024
مرکز امور مشاوران قزوین

گروه خبری : اخبار مرکز

ارائه 13هزار و 500 مشاوره حقوقی رایگان توسط مرکز وکلای استان قزوین در شش ماهه نخست امسال

رییس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین گفت: مرکز وکلای دادگستری استان قزوین در نیمه نخست سال جاری بالغ بر سیزده هزار و 500 مورد مشاوره حقوقی رایگان ارائه داده و برای 94 پرونده قضایی، وکیل معاضدتی یا تسخیری معرفی کرده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین، محمد نویسنده اظهار کرد: کلیه خدمات فوق به صور  رایگان و با مشارکت اعضای مرکز به شهروندان متقاضی در تمامی مراکز قضایی سطح استان ارائه شده است که آمار معاضدت قضایی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

عضو شورای عالی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در ادامه گفت: علاوه بر حضور همکاران ما در دوایر قضایی سراسر استان، هر هفته پس از نماز مغرب و عشا، در یکی از مساجد سطح شهر با حضور وکلای مرکز به نمازگزاران و شهروندان ارجمند مشاوره رایگان داده می شود کهدر نیمه اول سال جاری بیش از بیست برنامه مشاوره رایگان در مساجد در سطح استان اجرا شده است.

نویسنده در این باره افزود: علاوه بر این موارد به مناسبت های مختلف، همکاران ما با برنامه ریزی کمیسیون معاضدت و وکالت تسخیری مرکز وکلای استان قزوین ضمن حضور در کمیته مداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای حمایتی به ازائه خدمات مشاوره رایگان می پردازند.

رییس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: وکیل تسخیری در مواردی که قانون با توجه به نوع جرم و مجازات بر ضرورت داشتن وکیل تاکید دارد و با عنایت به اینکه جلسه رسیدگی بدون حضور وکیل رسمیت نخواهد داشت در صورت ناتوانی متهم از انتخاب وکیل توسط مرکز به صورت رایگان انتخاب و معرفی می شود.

نویسنده اضافه کرد: همچنین در مواردی که با معرفی دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی یا تشخیص مرکز، شهروندان به جهت عدم تمکن مالی در انتخاب وکیل ناتوان هستند وکیل معاضدتی از سوی مرکز تعیین می شود.

وی ادامه داد: حق الوکاله وکلای معاضدتی تا زمان حصول تمکن مالی موکل رایگان محسوب می شود.

رییس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین در پایان گفت: شهروندان می توانند برای دریافت مشاوره درباره مسائل حقوقی خود به صورت رایگان با سامانه تلفنی 129 مرکز وکلای دادگستری تماس گرفته یا به دفاتر مشاوره حقوقی مستقر در کلیه مراکز قضایی سطح استان مراجعه کنند.

مجموع تعداد نظرات : 0تاریخ درج : 1402/07/10ساعت درج : 12:31:00نویسنده : روابط عمومی مرکز

دیدگاه خود را ارسال کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
refresh
* متن نظر