دوشنبه 10 اردیبهشت سال 1403 مصادف با 29 / 4 / 2024
مرکز امور مشاوران قزوین

گروه خبری : اخبار مرکز

معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه: مهمترین رسالت وکلا احقاق حقوق عامه است

آیین تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک ۲۹ کارآموز مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین شامگاه یکشنبه 17 اردیبهشت با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین در این مراسم همچنین از سامانه آنلاین معاضدت قضایی این مرکز رونمایی شد.

دکتر یوسف رضا ادیب زاده، معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور در این مراسم گفت: مهمترین رسالت وکلا احقاق حقوق عامه بر مبنای عدالت و کمک به قضات برای تصمیم گیری عادلانه است و نهایت تلاش خود را می نماییم تا خدمت رسانی به مردم در عرصه حقوقی هموار شود.

وی گفت یکی از اهداف تاسیس مرکز وکلا احقاق حقوق عامه بوده و این کار از مسیر  تربیت وکیل محقق می شود.

ادیب زاده خطاب به کارآموزان و وکلای حاضر در این مراسم تاکید کرد: اگر بتوانیم باری از دوش مردم برداریم باید خرسند باشیم لذا تاکید می کنیم وقتی پروانه وکالت گرفتید رفتارتان در خانواده و جامعه تغییر نکند و غرور خود را در برابر مردم بشکنید و تواضع داشته باشید تا عزت شما حفظ شود.

وی افزود: مراقب باشید حق الزحمه ای که از موکل خود می گیرید در مسیر درست هزینه شود و دنبال لقمه حلال و خرج کردن در مسیر حلال باشید تا عاقبت بخیر شوید.

معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور گفت: وکلا مانند برخی مشاغل از جمله قاضی، نماینده و رئیس جمهور هم به دلیل اهمیت کار باید سوگند یاد کنند و همین امر نشان می دهد جایگاه شما بالاست لذا برای شغل خود اهمیت قائل شوید و ضرورت دارد تا به وکالت افتخار کنید اما به کسی فخر نفروشید و با دانش، مهارت و علم خود از مردم و حق آنها دفاع کنید.

وی یادآورشد: به موکل خود اهمیت دهید و با احترام با آنها برخورد کنید و در مسیر عدالت گام بردارید و همواره وجدان و شرف و تعهد خود را در کار وکالت مورد توجه قرار دهید و مراقب باشید با کارتان بدبینی ایجاد نکنید.

ادیب زاده گفت: وقتی سوگند یاد می کنید که قانون رعایت شود حتما آن را جدی بگیرید و مراقب باشید هرگز اختلافات و سلایق شخصی را وارد وکالت نکنید و به روز باشید و مطالعه و دانش افزایی را جدی بگیرید تا وکیلی توانمند شوید.

وی افزود: شغل شما مهم است و باید از  انتقام جویی دوری کرده و منافع شخصی را در کار دخالت ندهید و همواره حرفه ای رفتار کنید و با قاضی ارتباط نزدیک داشته باشید و در تصمیم گیری عادلانه به وی کمک‌ کنید و وکالت را فقط یک شغل برای کسب درآمد ندانید بلکه آن را مسیری برای خدمت و احقاق حق و عدالت تلقی کنید

 معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور گفت: اخلاق اسلامی و قانون را در همه حال رعایت کنید و دنبال احقاق حق باشید دچار غرور نشوید و عدالت محوری را سر لوحه کار خود قرار دهید.

وی در پایان توصیه کرد: از کانون وکلا فاصله نگیرید و با تکریم آنها را نیز همکار خود بدانید و با عزم جدی برای خدمت به مردم گام بردارید

مجموع تعداد نظرات : 0تاریخ درج : 1402/02/18ساعت درج : 12:48:00نویسنده : روابط عمومی مرکز

دیدگاه خود را ارسال کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
refresh
* متن نظر