دوشنبه 10 اردیبهشت سال 1403 مصادف با 29 / 4 / 2024
مرکز امور مشاوران قزوین

گروه خبری : اخبار مرکز

حجت الاسلام مظفری: دفاع از حق و عدالت، وظیفه ذاتی وکیل است

آیین تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک ۲۹ کارآموز مرکز کانون وکلای قوه قضاییه استان قزوین برگزار شد.

آیین تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک ۲۹ کارآموز مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین شامگاه یکشنبه 17 اردیبهشت با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین در این مراسم همچنین از سامانه آنلاین معاضدت قضایی این مرکز رونمایی شد.

معاون قضایی دادگستری کل استان قزوین گفت: وکیل نقش پررنگی را در رفع مسائل کیفری اشخاص حقیقی و حقوقی بازی می‌کند و با دفاع از حق و عدالت می‌تواند مسیر آن را به نحو شایسته ای تغییر دهد.

حجت الاسلام «مظفری» معاون قضایی دادگستری کل استان قزوین در آئین تحلیف 29 وکیل جدید مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین داشت: یکی از کارهای مهمی که یک وکیل باید در مسیر گرفتن حق موکل خود انجام دهد، جمع‌آوری اطلاعات و نتیجه‌گیری بر اساس آن‌ها است. متأسفانه همه پرونده‌های قضایی ساده نبوده و در پرونده‌های پیچیده و بزرگ، وکیل باید با استفاده از اطلاعات بسیار محدود و مبهم، به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری اولیه برسد.

این مقام مسئول با اشاره به دوری از موارد شبهه برانگیز در امر قضاوت و وکالت، ابراز کرد: وکلا بایستی از رویه حاکم بر محاکم مطلع بوده و ضمن دوری از موارد شبهه دار، قدرت تحلیل حقوقی قوی و توصیف و توجیه درست حقوقی داشته باشند تا بتوانند بخوبی از موکلان خود دفاع کنند.

حجت الاسلام «مظفری» خاطر نشان کرد: دادگستری و جامعه وکلا، هر دو تکلیف و وظیفه احقاق حق را بر عهده دارند و در جمع مسئولین قضایی کشور نیز بر این موضوع تاکید می‌شود که هیچگونه تقابل و شکافی در میان نباشد و سعی مشترک بر این است که در مسیر رسالت الهی که بر عهده داریم؛ بطور مشترک نهایت تلاش را داشته باشیم.

مجموع تعداد نظرات : 0تاریخ درج : 1402/02/18ساعت درج : 12:44:00نویسنده : روابط عمومی مرکز

دیدگاه خود را ارسال کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
refresh
* متن نظر